ondragstart="return false" onselectstart="return false"

Monday, April 22, 2013

உயர்வற வுயர்நலம் முடையவன் யவனவன் - Parmatma Svarupam


Devotees aspiring Moksham need to have a good understanding of Artha Panchakam. The following sloka explains this. Sri Velukkudi Krishnan refers to a sloka explaining Artha Panchakam

प्राप्यस्य ब्रह्मणो रूपं प्राप्तुश्च प्रत्यगात्मनः।
प्राप्त्युपायं फलं चैव तथा प्राप्तिविरोधिः च॥
वदन्ति सकला वेदाः सेतिहासपुराणकाः।
मुनयश्च महात्मानो वेदवेदाड़्गवेदिनः॥


From a discourse on Thiruvaaimozhi Saram, Sri Velukudi Krishana says that Artha Panchakam spells out Paramatma Svarupam, ( nature of Paramatma) Jeevatma Svarupam (nature of Jeevatma), Virodhi svarupam ( nature of obstacles that prevent Jeevatma from focusing on reaching Paramatma), Prapaththi ( means or upaya), Service to The Lord ( how to serve the Lord).  

Parasara Bhattar’s Thanian explains that the entire Thiruvaaimozhi is focused on Artha Panchakam

மிக்க இறைநிலையும் மெய்யாம் உயிர்நிலையும்
தக்க நெறியும் தடையாகித் -- தொக்கியலும்
ஊழ்வினையும், வாழ்வினையும் ஓதும் குருகையர்கோன்
யாழின் இசை வேதத்தியல்.
[மிக்க இறைநிலை - பரமாத்ம சொரூபம்
 உயிர்நிலை - ஜீவாத்ம சொரூபம்
 தக்கநெறி - உபாய சொரூபம் 
 தடையாகித் தொக்கியலும் ஊழ்வினையும் - விரோதி சொரூபம்
 வாழ்வினையும் - புருஷார்த்த சொரூபம்]

Sri Velukkudi Krishnan also mentions 200 pasurams 
(20 Thiruvaaimozhi) explains the  five doctrines and remaining 80 
Thiruvaaimozhi are meant elaborate these concepts. The first 
Thiruvaaimozhi “Uyarvara Uyar Nalam Udaiyavan Evanavan” 
speaks about the Paramatma Svarupam and Nammazhwar probably
 refers to Perumal Kovil Sri Perarulaalan. 

















2 comments: